Μία αστοχία προϊόντος μπορεί να σας στοιχίσει ακόμα και την επιχείρησή σας!

«Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευματικής Ιδιοκτησίας με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη, η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό ή άλλο, χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια της Insurance Beyond.»

Πόσο έτοιμοι είστε να απαντήσετε σε ένα δικαστικό αγώνα αποζημίωσης με έναν καταναλωτή, σε μία ανάκληση παρτίδας, σε ένα δυσφημιστικό post στα social media της επιχείρησής σας;

Η εξασφάλιση της βιωσιμότητας μίας επιχείρησης εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από την απάντησή της σε περιστατικά «κρίσεως».

Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης & Ανάκλησης Προϊόντων

Είστε άραγε οικονομικά και στρατηγικά έτοιμοι να το αντιμετωπίσετε;

Τα τελευταία χρόνια σημειώνεται σημαντική αύξηση του αριθμού και της συχνότητας των ελαττωματικών, μη ασφαλών ή μολυσμένων προϊόντων που εμφανίζονται στην αγορά, σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι αυστηρότεροι ευρωπαϊκοί κανονισμοί για την ασφάλεια και υγιεινή των τροφίμων, οι σύγχρονες μέθοδοι ελέγχου, η ιατρική πρόοδος, η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση αλλά και η ταχεία ενημέρωση των καταναλωτών μέσα από το διαδίκτυο δημιουργούν επαγρύπνηση για νέους, άγνωστους μέχρι σήμερα κινδύνους από ουσίες, στοιχεία ή πρώτες ύλες, που ανιχνεύονται πλέον άμεσα και αποτελεσματικά. Ο υποβαθμισμένος ποιοτικός έλεγχος σε χώρες όπου γίνεται μαζική παραγωγή προϊόντων από φθηνό ανειδίκευτο εργατικό δυναμικό συντελεί στη διάθεση περισσότερων επικίνδυνων καταναλωτικών αγαθών στην αγορά.

Παραγωγή Αστοχία
Τι μπορεί να σημαίνει πρακτικά για μία επιχείρηση η διάθεση ενός ελαττωματικού προϊόντος ή η ανάγκη ανάκλησής του;

Οι επιχειρήσεις φέρουν αντικειμενική ευθύνη για τα προϊόντα που προσφέρουν, για ζημίες που μπορούν να προκληθούν από τη χρήση τόσο των αγαθών που οι ίδιοι παράγουν, όσο και για αυτά που διανέμουν, εισάγουν ή/και εκπροσωπούν. Η ευθύνη αυτή έγκειται προς όλους τους πελάτες της – είτε αυτοί είναι φυσικά πρόσωπα είτε κάποια άλλη επιχείρηση (μεσάζοντες, προμηθευτές κ.ά.).

Σχετικά με μία επιχείρηση που έχει ως αντικείμενο δραστηριότητας καταναλωτικά προϊόντα, τρόφιμα κ.ά., μία αστοχία υλικού, ένα ανθρώπινο λάθος ή κάποιο πρόβλημα στη γραμμή παραγωγής μπορεί να δώσουν στα χέρια του καταναλωτή, επισφαλές για την υγεία του τελικό προϊόν.
Οι συνέπειες μίας τυχαίας αστοχίας για την επιχείρηση αποτελεί μία ευαίσθητη κατηγορία κινδύνων που μπορούν να είναι καταστροφικές, με άμεσο αλλά και μακροχρόνιο κόστος. Ταυτόχρονα, η δημοσιότητά του μπορεί να κλονίσει σοβαρά την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και να επηρεάσει τις μετέπειτα πωλήσεις αλλά και τις στρατηγικές συμφωνίες του.

Με την ασφάλιση Αστικής Ευθύνης Προϊόντος εξασφαλίζονται απαιτήσεις τρίτων. Επιπρόσθετα, το πρόγραμμα Ανάκλησης Προϊόντος τη συμπληρώνει, προσθέτοντας πρόβλεψη ευρείας σειράς δαπανών που προκύπτουν από την απόσυρση των προϊόντων και την αντικατάστασή τους με νέα, τις έρευνες που θα χρειαστούν για την αιτία της μόλυνσης, τη διαχείριση της κρίσης στο επίπεδο της φήμης και εικόνας της εταιρείας.

Ένα και Μόνο τέτοιο τυχαίο περιστατικό αρκεί για μία μικρομεσαία επιχείρηση να ΒΑΛΕΙ ΟΡΙΣΤΙΚΑ ΛΟΥΚΕΤΟ.

Ευπαθή Προϊόντα
Η αστική ευθύνη έναντι της διάθεσης ελαττωματικού προϊόντος, που προκάλεσε βλάβη, αφορά ολόκληρη την αλυσίδα παραγωγής και διανομής του προϊόντος. Έτσι, οι Έλληνες επιχειρηματίες δεν πρέπει να το σκέφτονται με στεγανά ή να θεωρούν ότι δεν τους αφορά. Ένας δικαστικός αγώνας μπορεί να μην περιοριστεί μεταξύ του καταναλωτή και της εταιρείας που το προμηθεύει αλλά να πάρει μεγάλες διαστάσεις.

Ας θυμηθούμε πρόσφατα περιστατικά, μέσα από τα παρακάτω παραδείγματα:

  • Αστική ευθύνη για ελαττωματικό προϊόν δε φέρει μόνο ο παραγωγός ενός προϊόντος αλλά και ο τελικός διακινητής.
    Για παράδειγμα, εάν ο καταναλωτής βρίσκεται στην επαρχία και παραγγείλει ένα κινητό τηλέφωνο από κατάστημα άλλης ελληνικής πόλης, το οποίο εκραγεί στο αυτί του, δεν πρόκειται να στραφεί κατά του Kινέζου κατασκευαστή, αλλά εναντίον του καταστηματάρχη που του το πούλησε. Στη συνέχεια, ο καταστηματάρχης θα διεκδικήσει και αυτός με την σειρά του αποζημίωση από τον εισαγωγέα ή κατασκευαστή κ.λπ. Αυτή είναι η αλυσίδα αστικής ευθύνης, η οποία έχει πολλά παρακλάδια και περίπλοκες διαδικασίες.
  •  Άλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι ο χώρος της φαρμακοβιομηχανίας όπου εύκολα μπορούμε να αντιληφθούμε τις συνέπειες και την ευθύνη ενός προϊόντος απέναντι στην υγεία του ασθενή.
  • Ο τομέας με προϊόντα για τα οποία υπάρχει αυξημένη ευαισθησία, όπως είναι όσα απευθύνονται για χρήση από παιδιά όπως παιδικά παιχνίδια, σκεύη, καθίσματα κ.λπ.
  •  Υποθέσεις κακόβουλης μόλυνσης προϊόντων. Δεν αποτελεί πλέον σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Θυμίζουμε την περίπτωση απόσυρσης παρτίδων συσκευασμένων τροφίμων και αναψυκτικών, γνωστών πολυεθνικών εταιρειών, λόγω απειλών τρομοκρατικής οργάνωσης για μόλυνσή τους με χλωρίνη και υδροχλωρικό οξύ. Οι εταιρείες που βρέθηκαν στο στόχαστρο της τρομοκρατικής οργάνωσης κλήθηκαν να δράσουν άμεσα για να αποσύρουν τα εν λόγω προϊόντα και να ενημερώσουν τους καταναλωτές. Πώς μεταφράζεται ένα τέτοιο περιστατικό σε χρήμα, χρόνο και ενέργεια για την πληγείσα εταιρεία;
  • Τι γίνεται επίσης στις περιπτώσεις όπου η μολυσμένη παρτίδα έχει ήδη εξαχθεί στο εξωτερικό, όπου δεν είναι γνωστή ούτε τη σχετική νομοθεσία άλλα ούτε βρίσκεστε οι ίδιοι στο τόπο για να προβείτε άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες;
  • Αν δεν αξιολογήθηκε σωστά και δεν αναγράφηκε στην ετικέτα του προϊόντος, ίχνη ενός αλλεργιογόνου συστατικού; Και κάποιος καταναλωτής εμφάνισε αλλεργία;
    Ποιες οι συνέπειες από λανθασμένη ετικέτα προϊόντος;

Η απάντηση βρίσκεται σε μία μελετημένη λύση:

Ολοκληρωμένη ασφαλιστική κάλυψη σχεδιασμένη για να προστατεύσει τη βιωσιμότητα της δική σας επιχείρηση. Διαχειριστείτε την κρίση με ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης, με δραστικούς και ταυτόχρονα λεπτούς χειρισμούς, ώστε να μη θέσουν σε κίνδυνο τη φήμη σας και την εμπιστοσύνη που σας δείχνει η αγορά.

Ο κλάδος της ασφάλισης αστικής ευθύνης προϊόντων αναπτύσσεται και εξελίσσεται παράλληλα με την καταναλωτική και ασφαλιστική συνείδηση, το αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο, τις τεχνολογικές εξελίξεις και την ιατρική έρευνα που στόχο έχουν την προστασία των καταναλωτών και το δημόσιο συμφέρον.
Οι σύγχρονες επιχειρήσεις επιβάλλεται πλέον να διαμορφώνουν την ασφαλιστική τους κάλυψη επιλέγοντας τις επεκτάσεις που χρειάζονται ανά περίπτωση.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα προγράμματα Αστικής Ευθύνης Προϊόντος και Ανάκλησης Προϊόντων. 

Στη διάθεσή σας,

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Γ. ΣΤΑΜΑΤΕΛΟΣ

Ασφαλιστικός Πράκτορας & Σύμβουλος Επενδύσεων

Κάνε Share...